Dijital Pazarlama alanında takip edilmesi gereken 50 KPI

Dijital pazarlamanın devrimsel niteliği, atılan her adımın harcanan her kuruşun etkisini ve geri dönüşlerini somut şekilde takip edebilmekten gelir. Ancak her geçen yıl dijital pazarlama alanında yaşanan gelişmeler, kurulan yeni mecralar, öğrenilmesi gereken yeni terimler beraberinde takip edilmesi gereken yeni metrikleri getirdi.

Doğru ve etkin bir şekilde dijital pazarlama yönetimi, çalışmalara başlamadan önce somut ve ölçülebilir başarı kriterleri koyarak yapılabilir. Slideshare’de rastlamış olduğum aşağıdaki sunumda, dijital pazarlama alanında kendinize hedef belirlerken yararlanabielceğiniz detaylı bir derlemeye ulaşabilirsiniz.

Unutmayın, bu metriklerle geçmeden önce cevap vermeniz gereken en önemli soru şudur: Ben bu dijital mecrayı ve bu dijital reklam aracını kullanarak ne elde etmek istiyorum? Öncelikle bu sorunun cevabını verebiliyor olmalısınız. Sonrasında geriye kalan bu amaca hizmet eden metrikleri belirlemek ve bunları anlık / günlük / haftalık / aylık olarak takip etmektir. Bu takipten elde edeceğinzi sonuçları, içgörüleri analiz edip hızlı bir şekilde aksiyona döndürebilirseniz başarının kapısı önünüzde ardına kadar açılır. 🙂

Mutlu pazarlar!

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s